پسری با کفش های کتانی

تمرین سانسور نکردن حرف دل

پسری با کفش های کتانی

تمرین سانسور نکردن حرف دل

انواع گرد...

یاهو 

   

امروز از صبح توی خیابونای تهرون ویلون بودم اخه شغلم یهو ایجاب کرد که ویلون باشم میدونید که... 

 

 

اما تا حالا تهرون رو اینجوری ندیده بودم. 

 

کاش دوربین عکاسیم همرام بود. 

 

دوربینی که فقط باهاش تو مجالس و پارکها و طبیعت ازش استفاده میکردم امروز خیلی بدردم میخورد 

 

پارک و طبیعت همیشه هست صحنه های توی خیابونه که خاطره میشه و تهران رو چند سال بعد اگه  

 

خدا بخواد و درست بشه به ایندگان ما نشون میده... در ضمن درباره همه اون چیزا که دیدم تحقیق کردم واستون بنویسم...

 

صحنه ۱: 

 

recycle checker 

زباله گرد  

 

شاید خیلیهاتون اون چیزی رو که من دیدم رو دیدید. 

اما مطمئنا خیلیها هم ندیدن و نمیدونن چی میگم. 

 

چند وقتیه که یه شغل جدید میان قشر فقیر جامعه مخصوصا از قشر فقیر و معتاد جامعه باب شده... 

به نام زباله گردی که امروزه روز خیلی بچشم میخوره. 

 

مشخصات این افراد برای شناسایی 

ایستاده به زباله ها تماشا میکنند تا جسمی براق یا نیمه قابل استفاده پیدا کنند. 

در مراکز شهر و با برخورد با تکنولوزی سطل اشغال های شهری که خیلی هم معروف هستند 

(انتخاباتو اغتشاشات) سر رو تا گردن در ان فرو کرده مانند فردی که در حال استفاده از دستگاه بخور میباشد 

همچنان یک نخ سیگار لب دهان دارد و گویی این سیگار از خود صبح تا فردا صبح که کار تمام میشود خاموش نمیشود... 

 

در نوع پیشرفته این شاغلین خدمت گذار قبل از اینکه شما چیزی رو دور بندازید ان را بایگانی میکنند! 

 

این افراد از قدیم در میان مردم جا افتاده بودند اما از نوع معروف به (اشغالی)نه زباله گرد... 

که فقط اشغال را جمع کرده و به جای مخصوص خود میبردن.یا ضایعات انرا به فروش میرساندند... 

اما این افراد که امروز مد نظر من قرار گرفتند... 

با تحقیقی که انجام دادم دیدم که برای خود بازار کاری جدا ساخته و در ان به داد و ستد وسایل و اجسامی که در لا بلای زباله ها پیدا کرده اند میپردازند! 

اجسامی از قبیل: 

.لوله بخاری 

.سیم برق اتو کامپیوتر یا غیره که از طرفی پاره شده. 

.پریز برق کهنه که در تعمیرات ساختمان به دور انداخته شده. 

انواع شانه برس . سشوار های سوخته و بابلیس و کتری برقی شکسته!!! 

انواع شلوار و لباس که سالم نبوده و از چند جا پارگی داره. 

انواع قاشق چنگال و چاقوهای بدون دسته و اغلب بدون تیغه که به گفته خود فروش بیشتری دارند!!! 

انواع پیچ مهره و لوازم یدکی از کار افتاده. 

انواع اسباب بازی کودک البته شکسته... 

ووو 

چرا خودم رو خسته کنم یه کلام انواع اون چیزایی که ما میریزیم دور و فکر میکنیم قابل استفاده نیستندو واقعا هم نیستند...اونجا بفروش میرسه. 

حالا کی میخره نمیدونم من که تو اون بازار رفتم همه نگاه میکردن و میخندیدن و رد میشدن! 

اگه خواستید چشماتون صحه ای باشه واسه حرفام... 

به این ادرس حتما یه سر بزنید: 

خیابان انقلاب نرسیده به امام حسین دست راست خیابان سمسار ها... 

این ها هم خود را سمسار مینامند!!!ولی من انهارا زباله سار میخوانم. 

اونها در زسط کوچه کنار خیابان بساط کرده اند بد نیست بعضی اوقات با خونواده یه سر اونجا بزنید. 

و بچه هاتونو با یکی از مشکلات جامعه اشنا و باعث هدفمند شدن بیشتر بچه ها بشید. 

در ضمن زنگ تفریح جالبی هم هست.وقتی ازشون قیمت میپرسی!!! 

این بحث رو همینجا نمیشه تموم کرد چرا که اینها هم مثل ماها بودند و تحقیقات بیشتری که انجام دادم دیدم خیلیهاشون خیلی وقت نیست که به این سمت سوق پیدا کردند.و... 

یکی از دلایل عمده را اعتیاد پیدا کردن به مواد مخدر در بیشتر موارد (کراک) و بعضیا هم به (شیشه) اشاره کردند.که وقتی من واسه تست یکی از این افراد .اندازه خرید یک واحد از مواد مخدر در اضای خرید ۱ عدد چراغ مطالعه شکسته پرداخت کردم.اون شخص بساط رو جمع کرد و از اونجا رفت!!! 

براستی چه باید کرد... 

و بیش از ۹۰ و ۹ دهم درصد اونها افراد بیخانمان و تنها بودند! 

چه باید کرد اینها خود درون توهم فرو رفته اند و جامعه را در توهمی بزرگتر فرو برده اند. 

این داستان ادامه دارد... 

در ادامه مطالب این وبلاگ میخوانیم: 

توضیح و تحقیق در مورد انواع گردها:از قبیل ولگرد.وبگرد.شبگرد.جهانگرد.و انواع کسانی که با تکرار بی رویه در یک عمل پسوند( گرد) را به خود اختصاص میدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد